Tapahtumamarkkinointi

Tällä sivulla kerrotaan miltä näyttää Taideyliopiston taiteellisten ja tutkimukseen liittyvien tapahtumien visuaalinen ilme. Sivulla esitetään yleisimmät sovellukset.

Yleisilme

Tapahtumien ilmeen lähtökohtana toimii Taideyliopiston yleinen graafinen ohjeistus. Kaikkien tapahtumien yleisilmeissä pyritään sukunäköisyyteen. Jotkut tapahtumat poikkeavat hieman yleisilmeestä tietyin ehdoin.

Taiton, asemoinnin, kuvan ja värien käytön, brändinäkyvyyden ja typografian sovellusperiaatteet ovat yhteiset kaikille sovelluksille. Mallipohjat sisältävät väripaletin sekä valmiit asetukset typografialle. 

Mallipohjat sekä lisätietoja ja ohjeistusta niiden käyttöön saat Taideyliopiston graafikolta.

Värit ja typografia

Taideyliopiston brändi on värikäs ja monivärinen. Siksi on tärkeää pyrkiä käyttämään värejä paljon ja monipuolisesti. Taideyliopiston ilmekonseptin mukaisesti käyttäjällä on mahdollisuus valita juuri haluamiaan värejä ja -yhdistelmiä. Valinnan kuitenkin tulisi tapahtua seuraavien periaatteiden mukaisesti. Tärkeimpänä periaatteena on tekstien ja logon riittävä erottuvuus.

Värit kuvallisissa sovelluksissa

Kuvallisissa sovelluksissa tärkeintä lisävärien valinnassa on tekstien ja logon erottuvuus kuvan päällä. Lisäväri valitaan poimimalla kuvan keskeiselle värisävylle sopiva väripari.

Värit kuvattomissa sovelluksissa

Suurikontrastinen väripari vastaväri- tai sekundaarivärikontrastein.
Väriparit kahdesta läheisestä väristä. Tausta- ja pääväri voivat vaihtaa paikkaa.

Typografia

Tapahtumamarkkinoinnissa käytetään Taideyliopiston graafisen ohjeen mukaisia fontteja rajoitetummin. Otsikkotypografiaan on käytössä Titling Gothic FB Normal fontista Bold ja Regular -leikkaukset. Sen lisäksi käytetään Monosten fontista A ja C -leikkauksia. Pidemmissä teksteissä on käytössä Benton Modern Two fonttiperhe kokonaisuudessaan.


Digitaaliset sovellukset

Sosiaalinen media

Sosiaalisen median alustoille voi tehdä animoidun tai staattisen markkinointikuvan.

Musiikkitalon mediaseinä

Bannerimainonta

Kuva Taideyliopiston tapahtumakalenteriin


Painetut sovellukset

Juliste

Julisteen mittasuhde 9:16 (236x420mm). Sen lisäksi voi käyttää kokoja A3 ja 500x700mm (A-stand).

Teoskuvia ei tarvitse pakottaa tiettyyn formaatiin.Ne tulee kuitenkin tasata ylä- ja sivumarginaaleihin. Kuvaa ei ole pakollinen. Tee mieluummin juliste tekstipohjaisena kuin huonolla kuvalla.

Suunnittelun lähtökohtana on että otsikko ladotaan niin isona kun mahtuu, toki ottaen huomioon marginaalit ja kappalevälit. 

Mallipohjissa löytyy valmiit tekstityylit.

Mahdollisten yhteistyökumppaneiden tai sponsoreiden logot tulee olla mieluiten sävytetty julisteen värillä – tai muussa tapauksessa monokromina.

Jokaisella akatemialla on oma mallipohja jossa jokaisessa on kolme kieliversiota. Teatterikorkeakoululle on myös mallipohja vaakamuotoiselle julisteelle.


Muut sovellukset

Markkinointi-ilme ulottuu tällä sivulla esitettyjen lisäksi myös näihin:

  • Live-streamit ja videotallenteet
  • Kuvat kampusten infonäytöille
  • Esitysten aloituskuvat
  • Ohjelmakartat
  • Käsiohjelmat ja ohjelmakartat
  • Abstraktikirja
  • Opasteet
  • Rollupit ja muut näkyvyydet